Saturday 5 March 2011

Eksyen betol nye rempit...

Eh...Assalammualaikum la kan. Haa..skang aku ade di Melaka wehhhh!!!
sebab ape..? sebab aku nk stat semester baru haaa. Malam tadi aku smpi Melaka.

Cam biasa la aku pulang ke melaka nie naik moto aku.
Kajang-Melaka dalam 1jam 30minit la lebeh kurang.
Tu confirm2 la aku merempit kan kan.

Nak dijadikan cerita, aku ngah elok laju2 tu...(kt highway PLUS)
Ade la sebijik LC yang bernombor plate kan MCA..
Dengan takde rasa bersalah die potong betol2 sebelah aku...
Padahal time aku tgk cermin sisi, die ade kat lane tengah baiii b4 potong aku.....(aku lane kiri skali)
So, ape motif time nak potong aku, kene lalu sebelah aku rapat2...??? haha.

Dalam hati kecil aku berkata, " mat, lu baru pakai LC(mmg baru sgt pon, plate MCA) lu nak tunjuk eksyen plak."
naseb baek aku time tu "double".....kalau aku single rider mmg aku kejar balik mamat tuu...(jgn contohi)


So, setelah sejam setengah, smpi la jua aku di melaka ini..syukur(*dalam hati kata tak suke balik melaka)

So, ape yang boleh aku nasihat dari story nie, (khas untuk rider2)
*toksah la laju2 sangat bawak moto tu(kalau superbike xpe gak)
*naek double, lagi la xyah nak laju2 sgt
*bile anda laju, moto laen akan terasa nk cucuk2 moto anda, so bermula la aksi racing2. JANGAN BUAT!
*nak memotong kenderaan laen pon, jangan la rapat2 sgt. Jiwa rempit mmg kata ia seronok, tapi sangat merbahayakan kenderaan laen.

Menunggang/memandu la dengan selamat okeh. aku jua ingtkan diri aku sendiri.
Sayangilah orang yang menyayangi anda...(erk?)
haha.

oke lah. Bye.

follow the flow~~~

No comments:

Post a Comment